Styrelsen
Ni kan kontakta styrelsen via styrelsen@trollrunan.se
Se även https://www.trollrunan.se/styrelsen/
Avgift:
Medlemsavgiften bestäms på årsstämman (som hålls i Mars månad) och betalas två gånger per år.
Avgiften för perioden januari-juni skall vara betald senast 31 Mars, och avgiften för perioden juli-december skall vara betald senast 31 September.
Den som står som ägare 1e januari är betalningsansvarig för medlemsavgiften januari-juni.
TV:
Föreningen har en gruppanslutning för TV hos Telenor, där alla fastigheter inom Trollrunans samfällighet ingår. I gruppavtalet ingår kanalpaketet TV Bas Plus och Telenor Stream. Vill man ha fler kanaler kan man teckna individuellt abonnemang via Telenor.
Utbudet i TV Bas Plus bestäms av Telenor och kan variera över tid.
I maj 2025 ingick följande kanaler:
För att ta del av TV-utbudet kan respektive medlem välja mellan följande utrustningstyper:
- Telenor TV-box för linjär-TV via antennuttaget
eller - Telenor TV-hubb för Internetbaserad TV, med möjlighet att (för vissa kanaler) t.ex. spela upp tidigare sända program samt pausa och spola framåt/bakåt i programmen.
Information om Telenor Stream och Telenor TV-hubb, se: Telenor-TV-hubb-och-Stream.pdf
För beställning och val av utrustning, kontakta Telenor: 020-222 222
Vid flytt gör du en överlåtelse av TV på https://www.telenor.se/support/overlatelse-av-abonnemang/ eller avslutar abonnemanget genom att kontakta Telenor.
Har du frågor, behöver support eller felanmäla TVn – Kontakta Telenor: 020-222 222.
Bredband:
Föreningen har inget avtal för bredband. Eventuellt bredband tecknas av medlemmarna separat hos valfri leverantör.
Många medlemmar har installerat bredband via fiber, andra använder sig t.ex. av bredband via kabel-TV genom BitCom (tidigare Telenor) eller andra lösningar.
Städdagar:
Föreningen anordnar två städdagar per år, en på våren och en på hösten. Kallelser kommer via mail och på hemsidan. Prata ihop er med grannarna vad som behöver göras på städdagen.
Vanligtvis bokas även en eller två containers där primärt gemensamt avfall kan kastas.
Parkering:
Det finns parkeringsytor på området – dessa är avsedda som gästparkeringar.
Vatten och avlopp:
Vatten ingår i medlemsavgiften och utgör ungefär hälften av föreningens utgifter.
Medlemmarna är ansvariga för avloppet i sin fastighet och föreningen för det gemensamma avloppet.
Kontakta styrelsen om vattnet behöver stängas av.
Vid försäljning av fastighet, flytt/inflytt:
Meddela styrelsen om du skall flytta samt be även kommande ägare meddela sina kontaktuppgifter till styrelsen i god tid innan ägarbyte. Detta för att underlätta uppdatering av medlemsregister och debiteringslängd.
Vid flytt gör du en överlåtelse av TV på https://www.telenor.se/support/overlatelse-av-abonnemang/ eller avslutar abonnemanget genom att kontakta Telenor.